Terramedia - the best t-shirt company

Povijest T-shirta

Povijest T-shirta

Kada govorimo o T - Shirt majici, najčešće mislimo na model majice kratkih rukava koja ima karakterstičan oblik slova T, okrugli vrat i nema ovratnik . Obično su izrađene od pamučnih vlakana (čistih ili miješanih sa drugim vrstama prirodnih i sintetičkih vlakana), pletenih u mekano elastično jersey tkanje koje tkanini daje mekanu padajuću teksturu. Većina modernih majica cjevaste je konstrukcije, što znači da se sastoji od kontinuirano tkane cijevi i nema postraničnih šavova.

Prvi korak u nastanku T-shirt majice dogodio se kada se rublje korišteno u 19.stoljeću, a koje se sastojalo od jednog dijela, prepolovilo na dva dijela.  Gornji dio, T-shirt majicu koja se tada još nije tako zvala, odlično su prihvatili rudari i lučki radnici kojima je odgovarala lagana tekstura materijala za rad u vrućim okruženjima. Potom je postala popularna od strane američke mornarice tijekom i nakon španjolsko-američkog rata 1898.godine. Prvo kao bijele majice kratkih rukava bez gumba, koje su se nosile ispod uniformi kao potkošulja, a kasnije i kao jedini odjevni predmet za gornji dio tijela u toplim godišnjim dobima.

Smatra se da je T-shirt majica nastala 1913.godine kada je postala obavezan dio uniforme američke mornarice. Po završetku 2.svjetskog rata bilo je normalno vidjeti ratne veterane u ležernom izdanju u ratnim hlačama i T-shirt majicama.

Do 1920.godine riječ 'T-shirt' je postala službena riječ u američko-engleskom Merriam-Webster rječniku.  Desetak godina kasnije na Sveučilištu Južne Kalifornije igrači američkog nogometa odijenuli su slične majice kao zaštitu od ogromnih štitnika za ramena. Majice je postale toliko moderne da su ih studenti počeli krasti kako bi ih mogli nositi, a sveučilište je bilo primorano printati na njih 'Property of USC' (vlasništvo Sveučilišta Južne Kalifornije).

1951.godine holivudski buntovnik Marlon Brando je u filmu 'Tramvaj zvan čežnja'  proslavio usku majicu kratkih rukava, kojoj od tada više nitko nije mogao odoljeti i svi su ga oponašali. Do kraja godine profit od prodaje majica kratkih rukava porastao je na 180 milijuna dolara.

Krajem šezdesetih reklamni čudotvorac Don Price je za Rit boje otkrio novo tržište, mladu populaciju koja je bojila svoje majice u različite boje. Odličan poslovni potez napravio je kada je izvođačima na Woodstocku podijelio stotine šarenih majica. Šareno obojane majice ubrzo su prihvaćene kao uniforma kontrakulture.

Sedamdesetih godina njujorški odjel za trgovinu želio je popraviti reputaciju New Yorka koji je u to vrijeme smatran prljavim i opasnim gradom, te je unajmio grafičkog dizajnera Miltona Glasera za izradu loga grada koji će se svima dopasti, i koji bi bio namjenjen promociji New Yorka kao turističkog odredišta. 1977.godine nastao je logo I♥NY, rebus djelomično posuđene ideje od radijske kampanje montrealske radio stanice CJAD 'Montreal, the city with the heart'. Logo se sastoji od velikih slova i, n i y, napisanih American Typewriter fontom i crvenog simbola srca. Majica sa ovim natpisom postala je najimitiranija majica na svijetu.
Sljedeći veliki skok u popularnosti doživjela je 1984.godine, kada je britanski radio BBC zabranio pjesmu Relax grupe Frankie goes to Hollywood, jer su riječi pjesme navodno bile neprimjerene. Nakon toga prodaja singla je nevjerojatno porasla i pjesma se našla na prvom mjestu, a menadžer i producent grupe Paul Morley stavio je riječi pjesme na majice kako bi proslavio pobjedu nad cenzurom. Natpis 'Frankie say relax' (Frankie kaže opustite se) pretvorio je milijune ljubitelja benda u hodajuće reklame. Popularnost benda s vremenom je  zamrla, a majice su nastavile živjeti i pojavljuju se posvuda, pa čak i na Homeru Simpsonu.

Već ionako velika popularnost T-shirt majica raste i dalje. Majicu ne samo da možete kupiti u izmišljenom modelu i boji, već na nju možete i otisnuti ono što Vam je "u glavi" ovih dana.